maandag 1 september 2008

6 weeks to go

Nog 6 weken, dwz 4 weken training en 2 weken recup voor mij. Deze week beetje rustig houden, vorige week genoeg gebold, klein spierscheurtje in achterkant knie door hevige krampen zaterdagnacht, dat eerst wat laten herstellen.
In de volgende 2 weken wil ik toch het materiaal wat in orde krijgen, kwestie van er een "goed gevoel" bij te hebben en ook een paar ritten te kunnen doen om dat "goed gevoel" nog wat te versterken.

Op basis van de video en fotos lijkt mij volgende opstelling het best voor mezelf:
- de Cannondale Scalpel geniet de voorkeur op de Gary De Visser, ik rijd eigenlijk het meest met die Scalpel, die fiets zit goed en heb relatief weinig kosten om die Naturaid-waardig te maken (hoewel die schijfremmen op mijn nerves werken, opnieuw geen druk meer, dit baart mij eigenlijk nog het meest zorgen, stelt u voor ... in the middle of the f* nowhere geen druk meer, snachts in het Atlas gebergte, kmag er niet aan denken ... moet hier toch nog een goede oplossing voor vinden). Dat speciaal voorwieleke is natuurlijk ook niet echt een voordeel als ge in de miserie komt, maar die wielen hebben nu al vanalles overleefd ...;
- een stuurtas, dat moet ik nog zoeken, liefst goed waterdicht, niet te groot, vooral om hightech materiaal, eten, papieren, snel-dichtbij-stuff ... dicht bij de hand te hebben;
- een fietsrekje (zie foto) met een waterdichte Ortlieb tas om kledij, slaapzak, ... in op te slaan, niet te veel kledij, maar toch voor alle weersomstandigheden;
- cambelbak in combinatie met 2 * 750ml drinkbussen, toch proberen zo weinig mogelijk gewicht op de rug mee te zeulen aangezien dit vrij snel gaat doorwegen en soms al eens last heb van de rug;

Suggesties zijn altijd welkom!



1 opmerking:

Anoniem zei

wat als die buis begint te wiebelen en tegen je benen kletst ?

ik zou een ouderwetse staander nemen, dat is ook licht

john