vrijdag 1 augustus 2008

Naturaid

Naturaid, wuk is da?

Als ge tegen de mensen zegt : "ik ga dees jaar nog naar marocco gaan rijden in het atlas gebergte", dan zeggen de meesten "ahja, tschijnt daar nog tof te zijn", en vragen ze "en hoelang en hoever", en dan zeggen we "oh, bijna 700kms met de mountainbike", en dan vragen ze opnieuw "in hoeveel dagen", en dan zeggen we "in 88 uren" en dan ... dan zie je ze rekenen... ja, das minder dan 4 dagen ... en dan verklaren ze u goe zot

Maar wat is da nu just? op de website van Naturaid staat

MTB Extreme: 700 km NO STOP. Tempo max 88 h.


Het wil dus eigenlijk zeggen, alle materiaal meenemen (eten+slaapzak+kledij+reservemateriaal) en in max. 88 uren het parcours afleggen. Onderweg zijn er een 10-tal checkpoint waar je water kan krijgen, voor de rest moet je zelf instaan. Slapen kan in die checkpoints, denken we ... want zowel de site als de organisator zijn vrij karig met informatie.
Gelukkig doet een mens al es iets internationaal en ik heb tijdens de Rally di Sardegna het geluk gehad om 2 ex-deelnemers te spreken en ervaringen te horen. Het moet gezegd zijn maar die 2 zijn ook geen "gewoontjes" ... Paris-Brest-Paris, X-terra wedstrijden, ...
Veel kunnen/willen ze er ook niet over zeggen, het zou een fantastisch avontuur zijn ... waar hebben we dat nog gehoord...



Ondertussen staan we 12 weken voor de start, dit wil dus zeggen, nog 10 weken trainen, en dan 2 weken relatieve rust om tot een "supercompensatie" te komen in Marocco.
De inschrijving is in orde, de vliegtuigtickets ook, onze staart intrekken is dus niet meer mogelijk.

Tim is aan het recupereren van de Ironbike. De trainingskilometers zullen vlot de hoogte ingaan. De inspanningstesten zijn afgelegd, ik weet hoe ik mij optimaal moet voorbereiden in deze laatste 2,5 maanden. Ahja, moet mijn loopbaanonderbreking nog aanvragen ...

Geen opmerkingen: